Spring naar inhoud

De Waterman

Sneek

Over de locatie

Aan de stadsrondweg van Sneek vindt u het moderne en kleinschalige appartementencomplex De Waterman. In De Waterman bieden we zorg aan mensen met dementie. De dagelijkse huishoudelijke taken, zoals koken en wassen, doen medewerkers waar mogelijk samen met de bewoners.

De Waterman telt 24 appartementen verdeeld over vier afdelingen. Uw appartement met badkamer en keukenblok richt u in met uw eigen meubels en dierbare spullen. Iedere afdeling heeft een gezamenlijke huiskamer met keuken. Bovendien beschikt De Waterman over een groot eigen terras en balkon, waar u kunt genieten van het uitzicht.

Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op:

Pier Heemstrastraat 50
8607 BV Sneek
0515 - 428 300

Wat is er te doen?

We organiseren regelmatig leuke activiteiten en uitjes, zowel individueel als in groepsverband. In De Waterman hebben we bijvoorbeeld een duofiets, een beleef TV en een braintrainer. Graag horen we wat u leuk vindt om te doen.

Tip! Robert werkt in De Waterman en vertelt via een eigen pagina op Facebook over de activiteiten en belevenissen op de locatie. Like haar pagina en volg de belevenissen op de locatie. 

Wie staan er voor u klaar?

Bij ons kunt u rekenen op persoonlijke zorg door onze betrokken en deskundige medewerkers. Zij staan 24 uur per dag voor u klaar. Ons uitgangspunt is dat u zoveel mogelijk de eigen regie houdt. Dit betekent dat u aangeeft wat u wel en niet prettig vindt. Wij proberen daar op aan te sluiten.

Uw aanspreekpunt
Als u bij ons komt wonen, dan heeft u een vaste contactpersoon. Hij of zij maakt u wegwijs in De Waterman en al uw zorgvragen kunt u aan hem of haar stellen. Deze medewerker is ook het aanspreekpunt voor uw naasten.

Behandelteam Patyna
Voor specialistische zorg kunt u terecht bij het behandelteam van Patyna. Het behandelteam bestaat uit diëtisten, ergotherapeuten, logopedisten, fysiotherapeuten, (GZ-)psychologen, bewegingstherapeuten, maatschappelijk werkers, verpleegkundig specialisten en specialisten ouderengeneeskunde.

Geestelijke verzorging
Soms kan het prettig zijn ommet iemand te praten over uzelf en uw situatie. Of over levensvragen die bij uopkomen: vragen over de mogelijke zin en betekenis van wat u meemaakt. Eengeestelijk verzorger luistert met rust en aandacht en denkt met u mee. U kuntcontact met de geestelijk verzorger opnemen via de receptie of het zorgteam.

Het cliëntendossier

We maken gebruik van het elektronisch cliëntendossier Lable Care. In dit dossier leggen we de zorgafspraken die we met elkaar maken vast. Het dossier is afgestemd op uw gewoonten en wensen. Verandert dit? Dan stellen we het dossier bij. Zo sluit de zorg altijd aan op uw persoonlijke situatie.

Met de service 'Mijn Lable Care' kunt u het cliëntendossier altijd inzien. Ook kan informatie toegevoegd worden. Het is prettig als u of uw eerste contactpersoon een bijdrage levert aan het vullen van het levensverhaal en het (aan)vullen van gewoonten en wensen. Dit helpt ons om de zorg zo persoonlijk mogelijk te maken.

De cliëntenraad

De Waterman heeft een gezamenlijke cliëntenraad met de locaties Ielânen en de Anna Paulownastraat. In de cliëntenraad praten cliënten, of vertegenwoordigers van cliënten, mee over onderwerpen die spelen op de locatie. Heeft u ideeën over zaken die beter geregeld kunnen worden? Of wilt u lid worden van de cliëntenraad? Neem dan contact op met de cliëntenraad via 0515 - 428 300.

Kosten en verzekeringen

Als u bij ons komt wonen, worden de kosten van verpleging en verzorging betaald via de Wet langdurige zorg (Wlz). Er zijn ook producten en diensten die de Wlz niet vergoed. Deze kosten betaalt u zelf. De premies van een inboedelverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering betaalt Patyna. Klik hier voor informatie over kosten en verzekeringen.

Hoe ervaren anderen onze zorg?

Zorgkaart Nederland is een onafhankelijke website van Patiëntenfederatie Nederland. U leest hier de ervaringen van anderen met onze locatie. Wilt u ons ook waarderen? We stellen het erg op prijs als u een reactie achterlaat!